MS 55342 Supporting and Troubleshooting Windows 11
Szkolenie:

MS 55342 Supporting and Troubleshooting Windows 11

Data szkolenia25/02/2025
Czas trwania4 dni
Cena3200 PLN / netto
AdresŁódź Pomorska 65 / Zdalnie
UwagiJęzyk szkolenia: polski

 

 

Informacje ogólne

O tym kursie

To czterodniowe szkolenie ILT, które zostało zaprojektowane w celu dostarczenia studentom wiedzy i umiejętności niezbędnych do wsparcia i rozwiązywania problemów związanych z komputerami i urządzeniami działającymi na systemie Windows 11 w środowisku domeny Windows Server Active Directory na miejscu. Umiejętności te obejmują zrozumienie:

  • Ważnych funkcji systemu Windows 11
  • Sposobów wykorzystania tych funkcji w środowisku Active Directory
  • Rozwiązywania problemów związanych z tymi funkcjami

Profil odbiorcy

Główną grupą docelową tego kursu są technicy wsparcia dla komputerów stacjonarnych (DST – Desktop Support Technicians). Ci technicy świadczą wsparcie na poziomie 2 dla użytkowników posiadających komputery dołączone do domeny i pracujące w systemie operacyjnym Windows 11, zazwyczaj w średnich i dużych przedsiębiorstwach. DST skupiają się na szerokim zakresie kwestii technicznych dotyczących:

  • Windows 11
  • Urządzeń
  • Usług chmurowych
  • Aplikacji
  • Sieci
  • Sprzętu

Kluczowe obowiązki obejmują rozwiązywanie problemów technicznych związanych z:

  • Instalacją, aktualizacją i migracją systemu Windows 11
  • Aktywacją
  • Wydajnością
  • Stanem użytkownika
  • Synchronizacją urządzeń

Inne kluczowe obowiązki to:

  • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z dostępem do sieci lokalnej i zdalnej
  • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z dostępem do aplikacji
  • Rozwiązywanie problemów z dostępem do danych i drukarek
  • Rozwiązywanie problemów z uwierzytelnianiem, bezpieczeństwem końcowym i politykami
  • Odtwarzanie systemu operacyjnego i danych

Drugą grupą docelową tego kursu są profesjonaliści IT, którzy administrują i wspierają pulpity, urządzenia, użytkowników oraz związane z nimi zasoby sieciowe i zabezpieczeniowe w systemie Windows 11.

Czego się nauczysz?

  • Opisywać procesy związane z planowaniem i używaniem metodologii rozwiązywania problemów dla systemu Windows 11.
  • Rozwiązywać problemów z uruchamianiem i usługami systemowymi na komputerze z systemem Windows 11.
  • Przeprowadzać odzyskiwanie systemu. Rozwiązywać problemów związanych z urządzeniami sprzętowymi i sterownikami urządzeń.
  • Administrować urządzeniami z systemem Windows 11.
  • Rozwiązywać problemów związanych z łącznością sieciową.
  • Konfigurować urządzeń z systemem Windows 11 przy użyciu poliyk grupy.
  • Konfigurować i rozwiązywanie problemów z ustawieniami użytkownika.
  • Konfigurować i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów.
  • Wdrażać i rozwiązywać problemów z aplikacjami.
  • Utrzymywać urządzenia z systemem Windows 11

Wymagania

  • Podstawy sieci, w tym Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP), User Datagram Protocol (UDP) oraz Domain Name System (DNS).
  • Zasady usług domenowych Active Directory firmy Microsoft (AD DS).
  • Zrozumienie składników Infrastruktury Klucza Publicznego (PKI).
  • Podstawy serwera Windows.
  • Podstawowe elementy klienta Microsoft Windows; na przykład doświadczenie z systemem Windows 10 lub 11 lub wiedza z kursu M70697A: Wdrażanie i Zarządzanie systemem Windows 11.

Agenda szkolenia:

Moduł 1: Wprowadzenie do Windows 11

  • Przegląd systemu Windows 11
  • Nowe funkcje w Windows 11
  • Znaczące zmiany z Windows 10
  • Zmiany w interfejsie użytkownika
  • Zawiera przegląd architektury systemu, w tym podsystemów Linux i Android
  • Rozwiązywanie problemów z instalacją i wdrażaniem
  • Przegląd wymaganego sprzętu, identyfikowanie różnic w stosunku do systemu Windows 10
  • Problemy z uaktualnieniem do systemu Windows 11
  • Zalecenia dotyczące typowych procedur rozwiązywania problemów
  • Wprowadzenie do narzędzi do rozwiązywania problemów
  • Menadżer zadań
  • Monitor zasobów
  • Monitor wydajności
  • Przegląd poprawionej aplikacji ustawień

Moduł 2: Zdalne administrowanie systemem Windows 11

  • Przegląd narzędzi administracyjnych
  • Korzystanie ze zdalnego pulpitu
  • Korzystanie z szybkiej pomocy
  • Korzystanie z Centrum administracyjnego systemu Windows
  • Wprowadzenie do Windows PowerShell
  • Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell
  • Włączanie komunikacji zdalnej PowerShell
  • Zaufane hosty

Moduł 3: Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i przywracaniem systemu

  • Przegląd środowiska odzyskiwania systemu Windows 11
  • Konfiguracja rejestru
  • Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania
  • Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker
  • Rozwiązywanie problemów z usługą systemu operacyjnego
  • Odzyskiwanie komputera
  • Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń
  • Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem
  • Ustawienia zasad grupy, które mogą kontrolować/wstrzymywać instalację sprzętu
  • Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń

Moduł 4: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową

  • Identyfikacja nieprawidłowo skonfigurowanej sieci i ustawień TCP/IP
  • Omówienie adresowania podsieci IPv4 ułatwiające identyfikację nieprawidłowo skonfigurowanych urządzeń
  • Określanie ustawień sieciowych
  • Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
  • Rozwiązywanie problemów z rozwiązywaniem nazw
  • Przegląd zdalnego dostępu
  • Rozwiązywanie problemów z połączeniem VPN

Moduł 5: Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy

  • Przegląd zasad grupy
  • Rozwiązywanie problemów z konfiguracją klienta i aplikacjami GPO 

Moduł 6: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa

  • Bezpieczny, zaufany i mierzony rozruch
  • Ustawienia UEFI
  • Wymagania TPM
  • Wdrażanie zabezpieczeń sieciowych za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi
  • Wdrażanie funkcji Credential Guard, Exploit Guard i Application Guard
  • Konfiguracja Windows Hello
  • Rozwiązywanie problemów z logowaniem

Moduł 7: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika

  • Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika
  • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów UE-V
  • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu

Moduł 8: Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów

  • Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików
  • Rozwiązywanie problemów z drukarkami
  • Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11

Moduł 9: Rozwiązywanie problemów z aplikacjami

  • Rozwiązywanie problemów z aplikacjami komputerowymi
  • Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows
  • Przegląd kontroli aplikacji
  • Rozwiązywanie problemów z aplikacją AppLocker Policy
  • Rozwiązywanie problemów ze zgodnością aplikacji
  • Konfiguracja trybu kiosku

Moduł 10: Utrzymanie Windows 11

  • Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
  • Przegląd Windows Update
  • Konfiguracja Windows Update dla firm
  • Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu Windows