MS 55342 Supporting and Troubleshooting Windows 11
Data szkolenia | 25/02/2025 |
Czas trwania | 4 dni |
Cena | 3200 PLN / netto |
Adres | Łódź Pomorska 65 / Zdalnie |
Uwagi | Język szkolenia: polski |
Informacje ogólne
O tym kursie
To czterodniowe szkolenie ILT, które zostało zaprojektowane w celu dostarczenia studentom wiedzy i umiejętności niezbędnych do wsparcia i rozwiązywania problemów związanych z komputerami i urządzeniami działającymi na systemie Windows 11 w środowisku domeny Windows Server Active Directory na miejscu. Umiejętności te obejmują zrozumienie:
- Ważnych funkcji systemu Windows 11
- Sposobów wykorzystania tych funkcji w środowisku Active Directory
- Rozwiązywania problemów związanych z tymi funkcjami
Profil odbiorcy
Główną grupą docelową tego kursu są technicy wsparcia dla komputerów stacjonarnych (DST – Desktop Support Technicians). Ci technicy świadczą wsparcie na poziomie 2 dla użytkowników posiadających komputery dołączone do domeny i pracujące w systemie operacyjnym Windows 11, zazwyczaj w średnich i dużych przedsiębiorstwach. DST skupiają się na szerokim zakresie kwestii technicznych dotyczących:
- Windows 11
- Urządzeń
- Usług chmurowych
- Aplikacji
- Sieci
- Sprzętu
Kluczowe obowiązki obejmują rozwiązywanie problemów technicznych związanych z:
- Instalacją, aktualizacją i migracją systemu Windows 11
- Aktywacją
- Wydajnością
- Stanem użytkownika
- Synchronizacją urządzeń
Inne kluczowe obowiązki to:
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z dostępem do sieci lokalnej i zdalnej
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z dostępem do aplikacji
- Rozwiązywanie problemów z dostępem do danych i drukarek
- Rozwiązywanie problemów z uwierzytelnianiem, bezpieczeństwem końcowym i politykami
- Odtwarzanie systemu operacyjnego i danych
Drugą grupą docelową tego kursu są profesjonaliści IT, którzy administrują i wspierają pulpity, urządzenia, użytkowników oraz związane z nimi zasoby sieciowe i zabezpieczeniowe w systemie Windows 11.
Czego się nauczysz?
- Opisywać procesy związane z planowaniem i używaniem metodologii rozwiązywania problemów dla systemu Windows 11.
- Rozwiązywać problemów z uruchamianiem i usługami systemowymi na komputerze z systemem Windows 11.
- Przeprowadzać odzyskiwanie systemu. Rozwiązywać problemów związanych z urządzeniami sprzętowymi i sterownikami urządzeń.
- Administrować urządzeniami z systemem Windows 11.
- Rozwiązywać problemów związanych z łącznością sieciową.
- Konfigurować urządzeń z systemem Windows 11 przy użyciu poliyk grupy.
- Konfigurować i rozwiązywanie problemów z ustawieniami użytkownika.
- Konfigurować i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów.
- Wdrażać i rozwiązywać problemów z aplikacjami.
- Utrzymywać urządzenia z systemem Windows 11
Wymagania
- Podstawy sieci, w tym Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP), User Datagram Protocol (UDP) oraz Domain Name System (DNS).
- Zasady usług domenowych Active Directory firmy Microsoft (AD DS).
- Zrozumienie składników Infrastruktury Klucza Publicznego (PKI).
- Podstawy serwera Windows.
- Podstawowe elementy klienta Microsoft Windows; na przykład doświadczenie z systemem Windows 10 lub 11 lub wiedza z kursu M70697A: Wdrażanie i Zarządzanie systemem Windows 11.
Agenda szkolenia:
Moduł 1: Wprowadzenie do Windows 11
- Przegląd systemu Windows 11
- Nowe funkcje w Windows 11
- Znaczące zmiany z Windows 10
- Zmiany w interfejsie użytkownika
- Zawiera przegląd architektury systemu, w tym podsystemów Linux i Android
- Rozwiązywanie problemów z instalacją i wdrażaniem
- Przegląd wymaganego sprzętu, identyfikowanie różnic w stosunku do systemu Windows 10
- Problemy z uaktualnieniem do systemu Windows 11
- Zalecenia dotyczące typowych procedur rozwiązywania problemów
- Wprowadzenie do narzędzi do rozwiązywania problemów
- Menadżer zadań
- Monitor zasobów
- Monitor wydajności
- Przegląd poprawionej aplikacji ustawień
Moduł 2: Zdalne administrowanie systemem Windows 11
- Przegląd narzędzi administracyjnych
- Korzystanie ze zdalnego pulpitu
- Korzystanie z szybkiej pomocy
- Korzystanie z Centrum administracyjnego systemu Windows
- Wprowadzenie do Windows PowerShell
- Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell
- Włączanie komunikacji zdalnej PowerShell
- Zaufane hosty
Moduł 3: Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i przywracaniem systemu
- Przegląd środowiska odzyskiwania systemu Windows 11
- Konfiguracja rejestru
- Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania
- Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker
- Rozwiązywanie problemów z usługą systemu operacyjnego
- Odzyskiwanie komputera
- Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń
- Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem
- Ustawienia zasad grupy, które mogą kontrolować/wstrzymywać instalację sprzętu
- Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń
Moduł 4: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
- Identyfikacja nieprawidłowo skonfigurowanej sieci i ustawień TCP/IP
- Omówienie adresowania podsieci IPv4 ułatwiające identyfikację nieprawidłowo skonfigurowanych urządzeń
- Określanie ustawień sieciowych
- Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
- Rozwiązywanie problemów z rozwiązywaniem nazw
- Przegląd zdalnego dostępu
- Rozwiązywanie problemów z połączeniem VPN
Moduł 5: Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy
- Przegląd zasad grupy
- Rozwiązywanie problemów z konfiguracją klienta i aplikacjami GPO
Moduł 6: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa
- Bezpieczny, zaufany i mierzony rozruch
- Ustawienia UEFI
- Wymagania TPM
- Wdrażanie zabezpieczeń sieciowych za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi
- Wdrażanie funkcji Credential Guard, Exploit Guard i Application Guard
- Konfiguracja Windows Hello
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem
Moduł 7: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika
- Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów UE-V
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu
Moduł 8: Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów
- Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików
- Rozwiązywanie problemów z drukarkami
- Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11
Moduł 9: Rozwiązywanie problemów z aplikacjami
- Rozwiązywanie problemów z aplikacjami komputerowymi
- Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows
- Przegląd kontroli aplikacji
- Rozwiązywanie problemów z aplikacją AppLocker Policy
- Rozwiązywanie problemów ze zgodnością aplikacji
- Konfiguracja trybu kiosku
Moduł 10: Utrzymanie Windows 11
- Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
- Przegląd Windows Update
- Konfiguracja Windows Update dla firm
- Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu Windows